onsdag 31. august 2011

Research Metoder

I denne oppgeven skulle vi bli kjent med den norske grafiske bransjen og bruke forskjellige research metoder til å finne frem til en grafisk aktør eller set studio som du liker stilen til. Og begrunne hvorfor du liker stilen som denne aktøren eller studioet jobber med. 

Jeg brukte litt tid på å finne ut forskjellige steder på netter, det var mange fine, og mange som ikke var fullt så fine. Jeg likte veldig godt www.uredd.no, http://grandpeople.no/work/, og www.kitchen.no. Syns de fleste sidene var litt rotete og uoversiktelig. Jeg brukte Google, Nettkatalogen og de linkene vi fikk utdelt i oppgaven.

Valg av grafisk aktør:
Da jeg hadde fått tittet litt rundt på forskjellige aktører, så fant jeg en jeg ville skrive om, Marianne Bratt Ricketts, www.mariannedesign.no. Hun har flere års erfaring fra design i London og har matt mange oppdrag som freelanser i Europa. Grunnen til at jeg valgte hun som aktør, er fordi det var den siden som gjorde mest inntrykk på meg. Bildene var fargerike, livlige og spesielle. Noe som fikk meg til å fortsette det harde arbeidet!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar